recenze - MEDVĚD WRR: POPRASK NA KOLEJÍCH

03.03.2022

Počet recenzí dětských her na našem blogu se pomalu a jistě začal blížit nule. Naposledy jsme se podívali například na Kroniky Avelu, dlouho před tím na Minecraft, nebo Zombie Teenz, a ani v jednom případě jsme nesáhli vedle. Ok, u Minecraftu to bylo způsobeno hlavně tématem, které mou neteř se synovcem bere a to i přes stále větší oblibu konkurenčního Robloxu (ano, taky jsem ho neznal). A bohužel pro jejich křehkou dětskou duši i GTA V. :) Ale co takový Medvěd Wrr?

Teď asi nepotěším autory předlohy, protože Medvěda Wrr neteř vůbec neznala a synovec prý jen viděl nějakou reklamu. Takže v případě Wrr nebyla děcka do hraní úplně hrr.

Malá krabička vypadá opravdu pěkně a je vidět, že za hrou stojí zkušení ilustrátoři. To samé platí pro všechny ilustrace na kartách vagónů a bonusových žetonech. I když, Poprask na kolejích není tak úplně karetní, ale spíše kostková hra, takže na vás ještě čeká sada pěti klasických šestistěnných kostek, které jsou plné různých symbolů. Všechny komponenty pak můžete uložit do praktického plastového insertu uvnitř krabice. Co se týče zpracování, nemám novému Medvědovi Wrr co vytknout, na dětskou hru za pět stovek je to vlastně nadstandard a vypadá moc pěkně.

Příprava partie je rovněž naprosto triviální, z karet lokomotivy a vagónů složíte uprostřed stolu vlak. Do zadního vozu si každý hráč umístí svou figurku medvěda, do mašiny usadíte zlého Crocse a můžete se pustit do hraní. Ve svém tahu pak provádíte jednu ze dvou dostupných akcí. Buďto se přesunete na jiný vagón vlaku, nebo se pokusíte získat vámi obsazený vagón pomocí hodu kostkami. Příběhově je to vyřešeno tak, že proradný strojvedoucí Crocs uhání s vlakem plným postav z příběhů o Medvědovi Wrr a vy, vaše děti, kolegové z práce, milenka a třeba i kolega z redakce deskoherního blogu, se je snažíte zachránit.

Podle vyložených karet výherních kombinací se snažíte posbírat pět vagónů v příslušné barevné kombinaci. Opakovaným házením kostkami dáváte dohromady sadu symbolů, které vám umožní jednotlivé vagóny uzmout. Pomoci vám může i zlatý vagón z mini-rozšíření, který funguje jako žolík. Ten zároveň spouští vítaný souboj mezi hráči, takže bych se bez něj do partie vůbec nepouštěl, ale chápu rozhodnutí autora (Michal Ekrt) takovýmto způsobem z dětské hry oddělit "soubojovou" složku. Tak to bychom měli. Konec anotace, začátek recenze. Vyložme si vagóny na stůl.

Hraní s dětmi fungovalo bez problému a hlavně si ho užila i dospělá část osazenstva. Ve hře se neustále něco hýbe, přesouvá, nejsou tady hluchá místa a přesně tohle od pohodové dětské hry očekávám. Největší zábava je samozřejmě házení kostkami, které zároveň maže věkový a intelektuální rozdíl mezi hráči. Jinak si totiž nedokážu vysvětlit, že jsem neustále prohrával. Smradi.

Jak vidíte na okolních fotkách, já jsem nechtěl zůstat u testování s dětmi, něco mi říkalo, že bych mohl hru vyzkoušet i s přáteli, třeba někde u piva. Byl to ten samý vnitřní hlas, který mi napověděl, abych v lednu 2017 prodal své dva Bitcoiny.

No jo, nebyli bychom to my na Deskologu, abychom se s deskovkou neulili někam na pivo. Medvěd Wrr se sice prezentuje jako dětská hra a do téhle kategorie i zapadá, ale i tak jsme se hraní nebránili a už několikrát jsem Medvěda hodil do batohu jako "filler" na rozehrání, popřípadě zakončení deskoherního večera. Jasně, jako "kostková řachanda" k pivu pořád nejlépe funguje Vládce Tokya, ale sbírání vagónů s podnapilými dospěláky nedopadlo vůbec špatně. Velká dávka náhody, jednoduchá pravidla a hlavně kostky. Tohle je prostě hra, u které si můžete pokecat, pohádat se, probrat situaci na blízkém východě a mezi tím popíjet pivo.

Nestydím se za to, ale když jsem posbíral výherní kombinaci vagónů, ruce letěly vzhůru, následně jsem směrem ke kolegům imitoval rozhazování bankovek z dlaně, abych zjistil, že jsem se jen špatně podíval...

Bylo by nefér Medvěda hodnotit jako hru pro dospělé, už jen kvůli tématu. Kdyby tady ale místo čtyř roztomilých medvídků ve vlaku pobíhal například Batman s Jokerem a Harley Queen, to bych si klidně nechal líbit.

I když jsem hru "provětral" i s odrostlejšími parťáky, cílovka Medvěda Wrr je jasná. A není tady ani potřeba nějaká zbytečná shovívavost k malé české deskovce. Tohle je prostě pěkně zpracovaná a zábavná dětská hra, kterou si se svými ratolestmi užijí i dospělí.