recenze - ZOMBIE TEENZ EVOLUCE

09.05.2021

Zombíci jsou zpátky v plné síle! Kýčovitější úvodní frázi jsem nemohl vymyslet. Každopádně je to tak. Ve volném pokračování Zombie Teenz budete opět házet kostkami, porážet nekonečné nepřátelé a rozbalovat obálky. Ovšem pozor, kdo se bojí, nesmí do školy.

Před dvěma lety vyšla lokalizovaná verze Zombie Kidz. Mimochodem vylepšený remake hry z roku 2013. Proto také nese podtitul Evoluce. Hraní "žhavé" novinky vyšlo zrovna na letní prázdniny, což je ideální období pro deskovky s dětmi. Spolu s dcerou jsme využili volna, čerstvého vzduchu a teplého sluníčka. Jak se nám hra líbila si můžete přečíst zde v recenzi. Není tedy žádným tajemstvím konečné hodnocení.

Zatímco malá s radostí lepí nálepky do příručky, uvědomuji si, že snad ještě nikdy nebyla tak "zažraná" do hry, jako je Zombie Kidz Evoluce, a hraní navíc skvěle baví i mě jako dospělého. Zatím nejlepší dětská hra roku.

I když jsou názvy podobné, volné pokračování Zombie Teenz Evoluce navazuje na první díl pouze tématicky. Stále se jedná o dvě samostatné hry. Nepotřebujete mít žádné zkušenosti z první hry, abyste si plně užili tu druhou. Téma je opět zasazené do okolí školy. Zatímco v první hře jste zombíky vyháněli ze školy, v Zombie Teenz je vyháníte z okolních budov zpátky do kanálu. Tam si totiž vytvořili základnu odkud vylézají ze stok, když dostanou chuť na nějaké ty mladé mozečky.

Grafický vizuál je na chlup stejný svému předchůdci. Uvítá vás pestrobarevná čtvercová krabička s jednotlivými aktéry na víku. Taktéž uvnitř najdete praktický insert s několika základními komponenty. Základní postavičky dětských hrdinů, kostky pro zombíky, herní plán okolí školy a samozřejmě zalepené tajné obálky. Navíc se tu objevují čtyři plastové bedýnky, které hrají významnou roli. Vašim úkolem bude tyto bedýnky přenést z lokací okolních budov (umístěné na okrajích herní desky) do lokace školy ve středu desky. Těm co předchozí díl nehráli, trochu přiblížím herní princip.

Začnu podstatnou informací, že je Zombie Teenz koopertivní hrou. Budete spolupracovat a předávat si bedýnky z lokace do lokace. To je také jedná z dostupných akcí, kromě pohybu a odstranění zombíků. Zombící se podle hodu kostkou objevují na různých místech na mapě, popřípadě se pohybují směrem k budovám. Pokud se jim povede obsadit všechny čtyři budovy, jako tým jste prohráli. Proto je důležitá neustálá kooperace a souhra. Běhání po mapě mezi lokacemi, zombíky a bedýnkami je hlavní náplní. Jednoduchý princip se ovšem díky obálkám postupně rozvíjí, což je nejzajímavější a nejzábavnější prvek hry.

Stejně jako v předchozím díle je hlavním pohonem hry objevování nových funkcí, pravidel, postav a schopností. V každé ze čtrnácti obálek se skrývá jeden z těchto prvků. Tím se hra postupně vyvíjí a stává komplexnější. Tento vývoj či postup je zaznamenáván v deníčku evoluce pomocí samolepek. Odznaky a ukazatele se vylepují za každou odehranou partii nebo za dokončenou misi, což jsou nepovinné mini úkoly. Za odměnu získáte lepší schopnosti postav, ale také silnější zombíky.

Zombie Kidz mě svým přístupem k postupnému rozvoji pravidel v zábavné formě hrozně bavil. Stejně jako mé dítě. Zombie Teenz je po všech stránkách ještě o něco vymakanější. Ať už jde o příběh, pravidla nebo postavy. Na druhou stranu prvotní nadšení z dříve nevídaného zde logicky nepřišlo. V polovině postupu, což je okolo pětadvaceti partií, jsem měl dokonce místy pocit repetitivnosti a nudy. Vůle pokračovat v postupu byla dána spíše zvědavostí z obálek než samotné hratelností. Pro ty co se zombíky ze školy ještě neměli tu čest, rozhodně doporučuji novější "edici".

Nashle za dva roky u recenze na další edici Zombie Evoluci. Tentokrát Zombie Adultz.

Do té doby HODLujte crypto.
Hezký zbytek neděle!