recenze - ZOMBIE KOŤÁTKA

21.05.2023

Tak tahle hra už je snad všem známá… Nebo snad ne? V názvu sice nefiguruje "Výbušná", ale jedná se o další edici hry, kterou můžete hrát v mnoha variantách už od roku 2015 a to slavná Výbušná koťátka.

Jako u všech ostatních koťat se jedná o sadu karet, která obsahuje kromě obligátních výbušných také i zombie koťátka, no a taky dalších pár záhrobních triků. Tentokrát se nejedná o pouhou tematickou variantu, ale jsou pozměněná lehce i pravidla. Pokud je ještě neznáte (jsou ale opravdu jednoduchá a přidané karty též), pak si je jako správný moderní člověk můžete pustit na www.ekzombiekittens.com/how, kde naleznete výukové video. Věřím, že to ale nebude potřeba, protože co můžete v této hře dělat především, je doufat, že si tu bombu nevytáhnete a nezhebnete hned zkraje.

Nebudu se rozepisovat, o čem že ta koťátka jsou, můžete si o nich přečíst v některé z našich dřívějších recenzí, například se u nás najde Přisprostlá edice nebo třeba Štěkající edice. Zajímají nás ale hlavně změny oproti ostatním variantám hry. A co že je tedy jinak? Nelížete si kartu na začátku, ale na konci svého tahu a druhou, hlavní, změnou je, že smrtí vaše hra může, ale nemusí skončit, jak už předesílá nápis na krabici: "Karetní hra, ve které vybuchnete, a pak zase oživnete, a pak možná vybuchnete znovu." A přesně to se nám stalo hned první partii.

Cílem hry je opět přežít, čili pokud si vytáhnete výbušné kotě a nemáte se čím bránit, pak umřete. A pokud vás nikdo neoživí, mrtví zůstanete až do doby, kdy zůstane poslední živý hráč a můžete začít znovu (anebo dojdou karty v dobíracím balíčku - to se nám ale zatím nestalo). Některé karty pak ještě umožňují interagovat i s mrtvým hráčem a nebožtík naopak může negovat akce ostatních ze záhrobí pomocí karty "NENE".

Jedná se o další karetku do hospody s přáteli, zahrajete si ji ve dvou (což ale není až tak zábavné) až pěti hráčích, a v kombinaci s další sadou koťat můžete odemknout "zombie apokalypsu" a užít si tu šílenost až v devíti lidech. Pokud byste si nebyli jistí, jak varianty hry správně nakombit, pak vám zase může pomoct výše zmíněný web.

Prvek vracení do hry je jednoduchý, ale funguje dobře a dá se už i lehce taktizovat, když člověk dává pozor. Když správně naflákáte výbušná koťata soupeřům do dobíracího balíčku, hra trvá třeba jen čtvrthodinku. Jakmile umíte základní variantu hry, jsou k dispozici ještě speciální komba, kterými si můžete hru trošku okořenit.

Závěrem: "Kdykoli si lízneš výbušné koťátko, můžeš (ale nemusíš) místo zhebnutí zahrát tuto kartu." … "Nakrm smrt: Je tenhle mozek bezlepkový?" Zásadních změn tu zase tolik není, ale mně osobně se zdá tato varianta asi nejlepší. Krom možnosti oživení se mi líbí taky grafika, semtam doplněná o nějaký současný vtípek. Už se těším, až si ji zahrajeme zase v nějakém větším počtu a smícháme pár decků dokupy.

Petra

Odebírat a komentovat nás můžete na našem facebooku i když už jste vybouchli a číháte jen na nějaký ten bezlepkový mozek.