recenze - VÝBUŠNÁ KOŤÁTKA: ŠTĚKAJÍCÍ KOŤÁTKA

11.09.2022

"Holly shit, hned na začátek dnešního večera nasadit takovou blbinu? Včera jsem si četl pravidla a naprosto nechápu, jak tomu někdo může říkat hra..."

Přesně takhle začala krátká recenze na Výbušná koťátka v článku Párty her. Od té doby uteklo několik let a Výbušná koťátka jsou, světe div se, jedna z našich nejhranějších párty i hospodských her! Takže nějaké kvality rozhodně má. Ty jsme si ještě ověřili v Přisprostlé edici (čtěte úchylné), která se neliší v ničem jiném než v obrázcích a popiscích na kartách. Ovšem výhodou je, že jí lze kombinovat se základní edicí, tudíž budete mít dostatek karet až pro devět hráčů. Tuto výhodu jsme nejednou využili. Dneska ale máme na stole rozšíření. Celkem u nás vyšly tři. My měli možnost si vyzkoušet první z nich (to poslední).

Rozšíření s názvem Štěkající koťátka obsahuje dvacet nových karet a nositelnou kočičí korunu (nebojte se, vysvětlím). Přepokládám, že všichni koťátka znáte, anebo je dokonce hrajete. Proto se tedy vrhnu rovnou na nové karty.

Nejsilnější kartou je ta s názvem "štěkající koťátko". Ty jsou ve hře pouze dvě. Když ji vyložíte před sebe, majitel druhé karty musí odhodit kartu Zneškodni nebo vybuchne (pro neznalé - vypadne ze hry). Další karty jsou jen různé obměny efektů karet ze základu. Například: Osobní útok, jenž je klasickým útokem, ale sám na sebe (může se hodit ze startu). Změň budoucnost, karta, díky které se můžete nejen podívat na tři vrchní karty, ale i změnit jejich pořadí. Super skok, kterým zase přeskočíte všechny tahy (je dobrý proti útoku).

Nejzábavnější karta ve hře je pak Strážná věž, která je spjatá s kočičí korunou. To jest papírová koruna v podobě vykulené kočky, která se po vyložení této karty nasazuje na hlavu (ano, sám sobě). Do ní se nasype zásoba karet vytvořená na začátku hry. To celé divadlo vás pak chrání před všemi formami krádeží. Kdykoliv vám má tedy protihráč ukradnout kartu z ruky, tak si místo toho náhodně vezme kartu z koruny na vaší hlavě.

Co si budeme povídat. Veškerá nová zábava leží na bedrech dvou karet, a to Štěkajících koťátek a Strážní věže. Zbytek jsou jen karty do počtu, i když jsou některé efekty silné. Pro hráče, kteří se s koťátky ještě nikdy nesetkali, je toto rozšíření samozřejmě naprosto zbytečné. Řekl bych, že slouží spíše k osvěžení zábavy regulérním a pravidelným hráčům Výbušných koťátek. Papírová čepice na hlavu vypadá docela dobře a svůj účel srandy rozhodně plní. Nejsem si ovšem jistý, jestli se v našem případě na náš účet spíše více nebavili okolní návštěvníci ovlažovny (čti hospody) :)

Paradoxně mě přijde praktičtější a rozumnější hrát jen s novými kartami v balíčku a čepici se Strážnou věží jaksik nechat v krabici. Je to prostě jen taková srandovní jednohubka.

Yarek, barking párek