recenze - VELBLOUDÍ DOSTIHY: SUPERPOHÁR

23.08.2018

O Velbloudích dostizích jsme už psali, a protože je hrajeme docela často, neuniklo nám ani rozšíření s názvem Superpohár. Jedná se vlastně o sadu čtyř samostatných modulů, které rozšiřují hru různými směry. To by mohlo znamenat, že byste si partii vylepšili třeba jen drobně a nepřekombinovali ji, pokud hrajete například s dětmi. Tak se koukneme, co v téhle nemalé krabici dostanete a jestli má smysl si ji rozšiřovat.

Krabice je o něco menší, než ta od původních velbloudů, ale pořád docela velká. V původní recenzi tolik zmiňovaná kartonová pyramida dostane ještě dva další kamarády - pódium a foťák. Zase si je budete muset poskládat a nejlépe trochu rovněji než já. Přiložený návod srozumitelně popisuje všechny čtyři moduly i nové akce, které doplní ty stávající. Jako bonus můžete hrát velbloudy, díky dvěma novým postavám, až v deseti lidech. A ještě poznámka hned v úvodu, celý obsah se mi podařilo vložit do původní krabice, takže tu novou možná nebudete potřebovat.

Co tedy nové moduly přinášejí?

Modul 1

V prvním a největším modulu najdete rozšíření herní desky, takže závod bude o čtyři pole delší. A na co budete potřebovat delší trať? Velbloudi totiž dostanou trysky. A tady mě napadá otázka, kam se velbloudovi taková tryska vkládá? :) No, takže, velbloudi s lahví nitra můžou uběhnout až dvě pole navíc. K tomu slouží nová sada kostek, která se pokládá na trojrozměrné podium. Jedná se o akci navíc a přináší docela zajímavé taktické možnosti, bohužel zároveň hře ubírá na jednoduchosti. Tohle tedy nebude rozšíření, které byste vytahovali při hraní s nováčky, nebo dětmi.

Modul 2

Fotoaparát je další z mých neoblíbených papírových serepetiček. Ale co se týče funkce, je pro mě tohle rozšíření asi nejlepší. Jednoduše si jako akci vezmete kartu foťáku a k tomu ten kartonový nesmysl, který umístíte vedle volného pole. Pak už jen čekáte, až se vám na poli zastaví velbloud, nejlépe se čtyřma parťákama na zádech. Zisk je okamžitý a peníze se hodí.

Modul 3

Tohle vylepšení vám pomůže udělat jakousi korekci vaší etapové sázky. Prostě když víte, že ten žlutý velbloud, kterému jste tak věřili už první nedoběhne, vezmete si žeton a sázku tím upravíte na konkrétní pořadí. Nebo můžete na pořadí v etapě sázet rovnou. Tohle je věc, která mi v původní hře nechyběla, ale počet žetonů je naštěstí omezený, takže vám to hru zbytečně moc komplikovat nebude.

Modul 4

Díky novým kartám partnerství budete moci násilně spolupracovat s libovolným spoluhráčem. Proč násilně? Akce na kartě se sice jmenuje "Plácneme si" ale druhá strana, která je vyzvána k partnerství, nemá právo odmítnout. To je asi jako by vám někdo vymáchal hlavu v záchodě a vy si s ním pak šli dát cígo a vesele se u toho smáli. No, nechám tuto zvláštnost stranou, protože jinak je tohle rozšíření docela dobrá berlička pro slabší hráče. A pozor, funguje to totiž oboustranně, vy i soupeř, kterému jste vnutili vaši ruku, získáte na konci etapy body z nejsilnější karty toho druhého.

Otázka, kde mají velbloudi trysky sice zůstává na stole, ale snad se mi podařilo odpovědět, jestli pro vás má Superpohár smysl. Já už při každém hraní velbloudích dostihů alespoň dva moduly přidávám. Spíše bych rozšíření doporučil partě lidí, která si hru oblíbila a už se jim začíná ohrávat. Pokud ji vytáhnete jednou za půl roku, je tohle rozšíření zbytečnost.