recenze - STAR WARS: JABBŮV PALÁC

10.02.2022

Tak jsme se konečně dočkali další iterace Milostného dopisu, tentokrát s tematikou Star Wars. Ale ješitnost stranou, tady se opět zdá, že se nad fúzí dvou oblíbených značek někdo zamyslel a našel cestu, jak zaujmout fanoušky Hvězdných válek a neurazit zaryté deskohráče. Nechme se překvapit. A nebo víte co? Pojďme se na tuhle karetku rovnou podívat, když už jste se trmáceli na ten náš skromný blog.

Blistr je asi to nejhorší možné a naštěstí spíše výjimečné balení pro deskovou/karetní hru. Nejen, že na úvodní fotku nemůžu dát stylovou krabičku, ale musím si najít nějaké specifické místo, kam hru uložím. Namísto krabičky totiž všechny karty a žetony schováte do plátěného pytlíku, který je ale na druhou stranu praktický při přenášení. Což se hodí, protože pravidelní čtenáři už dobře ví, že spousta našich deskoherních seancí začíná a končí v některé z místních hospůdek.

V balení tedy najdete plátěný pytlík, který v sobě skrývá balíček karet a sadu plastových tokenů. Všechno samozřejmě v designu Star Wars, včetně opravdu povedených ilustrací na kartách.

Já už si pročítám drobounkou příručku s pravidly a... Tohle je prostě Milostný dopis. Podívej se na kartu, vezmi kartu, uhodni číslo a vyřaď soupeře. Vítěz si bere žeton, když posbíráš XY žetonů, vyhrál jsi, když zaseješ vítr, sklízíš bouři. Ok, to poslední jsem si tam přidal.

Nebudu chodit kolem horké kaše, těch iterací Milostného dopisu už jsem pár vyzkoušel. Ztracené dědictví, pokračování s názvem Létající zahrada a hlavně povedenou Rukavici nekonečna. Na Star Wars jsem se těšil, protože na původní trilogii nedám dopustit a tak jsem se při první příležitosti (protože nebylo víc soupeřů po ruce) pustil do hraní ve dvou. A světe div se, ono to funguje, akce na jednotlivých kartách postav dávají smysl, je tady spousta náhody, ale taky napětí při tahání nové karty z dobíracího balíčku. Prostě taková přebíjená, kdy čekáte na vhodnou kartu, která vám umožní se zmocnit soupeřovy karty a následně ho s její pomocí popravit. Milostný dopis.

Největší zábavu jsem si ale užil při hraní v hospodě, kdy jsme ve čtyřech hráčích, se slovy "zdechni p**o", vyřazovali soupeře. Ano, to slovo je "pako" a my jsme pili zázvorový čaj s citrónem. Tady to téhle malé karetce sluší nejvíce, popřípadě jako "rozehřívací" hře na úvod deskoherního večera.

Neustále sledujete, které karty už byly zahrány a snažíte se předvídat, co by tak vaši soupeři mohli mít v ruce. Jabba Hutt by mohl být nebezpečný, ten vyřadí i samotného Luka Skywalkera, ale naštěstí to platí i obráceně. Princezna Leia vám zase pomůže získat zajímavější kartu, ale žádné neprůstřelné eso tady nenajdete, pořád musíte být ve střehu. Velmi podobný zážitek, jako prapůvodní Milostný dopis, jen v mnohem atraktivnějších "kulisách".

Jabbův palác nepřichází s ničím originálním, ale recykluje postupy z Milostného dopisu a chytře je roubuje na téma Star Wars. Celé to pak drží pohromadě a dobře funguje. Nic víc, nic míň. I když jsem se u hry dobře bavil, nemůžu jít s hodnocením výše.