recenze - MARVEL: RUKAVICE NEKONEČNA

17.09.2020

"Naprosto vyvážené, jak by měly být všechny věci". Podotkl jeden sympatický sběratel barevných kamenů a poté vyhladil půlku populace ve vesmíru. Naštěstí ne našeho reálného, ale toho z komiksového Marvelu. Ze stejného univerza vychází i karetní hra Rukavice nekonečna, na kterou se dnes s pomocí kamenů Nekonečna podíváme.

Nálepku značky Marvel můžeme vidět snad už na všem. Od trenek až po banány. Takže společenské hry nejsou výjimkou. Jak by řekl Petr "dokud to sype, tak sypej". Jednu "nálepku" dostala i známá karetní hra Milostné dopisy, o které jsme psali zde. Jestli se předěl ověřené hry do nového kabátu povedl a je vše naprosto vyvážené, jak by to mělo být, si hnedka povíme.

Stejně jako v nové edici Milostných dopisů, i tady máme celou hru uloženou v pěkném látkovém pytlíku se zlatým logem rukavice Nekonečna. Což je mocný předmět, který vám umožní držet všech šest kamenů, a přitom se nepokadit. Do pytlíku se vejde tak akorát 36 karet, 9 plastových tokenů síly a mini pravidla. Díky oficiální licenci a ilustracím se na kartách setkáte s nejznámějšími hrdiny i záporáky jako je Iron Man, Thor, Kapitán Amerika anebo zmiňovaný nihilista Thanos.

I když je hra až pro šest hráčů, tak v partii se utkáte vždy proti jednomu hráči s postavou Thanose. Ten má za cíl buď porazit protihráče, anebo najít všechny kameny Nekonečna. Tomu se snaží zabránit druhý tým, který je složený z hrdinů. Každý ze dvou týmů má k dispozici vlastní balíček karet se specifickými efekty. Souboj o vesmír a život v něm může tedy začít. V praxi to vypadá následovně:

Hráči mají ve svém tahu na výběr ze dvou karet, které mají v ruce (Thanos ze tří) a pomocí jejich jednoduchých efektů se snaží eliminovat karty z ruky soupeře. Každé takové povedené zneškodnění karty ubere hráči jeden život až do skonání. Příklad? Pomocí karty číslo 1 zkusíte uhodnout číslo karty v ruce Thanose. Pokud se trefíte, zneškodněte ji. Epické, že?

Podobné efekty karet jsou i ve hře Milostné dopisy. Čím se tedy liší marvelovská verze oproti té původní? Tématem, ilustracemi, některými efekty karet a hlavně kooperací. Zatímco u Milostných dopisu hraje každý sám za sebe, tak zde se budou všichni společně rvát proti Thanosovi. Cíle jsou taktéž odlišné. Oba týmy mají určitý počet životů, které se snaží u protihráče snížit na nulu. Jak už jsem zmiňoval výše, Thanos navíc může vyhrát díky kamenům Nekonečna.

Co se mi nejvíce líbí na podobných jednoduchých hrách je, že jsou svižné. 10-15 minut na partii zaručí, že se každý vystřídá v roli nejsilnějšího padoucha v Marvel univerzu. Nečekejte žádné převratné kombinování efektů (přeci je to jen Milostný dopis), ale spíš souhru Avengers hrdinů, kteří se mlčky snaží dobře nahrát jeden druhému. Naproti nim stojí asymetricky silný Thanos s jeho ještě silnějšími kameny.

Jsem rád, že nedošlo k pouhému převlečení do nového sci-fi kabátku, ale i k úpravě cílů, kol a fází. Právě proto dává smysl vlastnit obě tyto podobné hry, založené na stejném principu. Nemusíme si asi nalhávat proč stojí stejná hra s jinými ilustracemi skoro dvakrát tolik. Protože to stále sype!

Avengers, assemble!

My nesbíráme kameny, ale věrné čtenáře. Tak se přidejte na náš facebook.