recenze - SEJMI JEDNOROŽCE!

26.11.2020

V jednom království za sedmero řepkových polí a sedmero slepičích farem se přemnožili jednorožci. Jejich toxické prdíky začínají ohrožovat poklidné obyvatelé království. Královnou schválený každoroční hon ke snížení stavu otravných jednorožců může začít.

Po rekordním úspěchu Výbušných koťátek stále vycházejí podobné bláznivé párty hry. Snaží se jim přiblížit jak úspěchem, tak snad i svou praštěností. Sejmi jednorožce má přesně takový titul. Párty hra až pro šest lidí se vyznačuje blafováním, náhodou, lovením jednorožců a falešnými rohy. Začněme ale tím úplně nejbláznivějším - krabičkou a designem.

Netradiční obal v podobě růžové krychle zaručeně zaujme na první pohled. A to v dobrém i špatném smyslu. Růžová barva zde převládá spolu se symboly lízátek, cukrové vaty a různými druhy jednorožců. Místy až roztomilý design by odpovídal hře zaměřené pro předpubertální dívky. Rozhodně ale ne párty hře pro dospělé (což Jednorožci dle mého názoru jsou). Další roztomilé překvapení čeká uvnitř krabice. Vymakaný insert s přihrádkami pro jednotlivé druhy karet bych opravdu nečekal. Čtvercové karty s bláznivými ilustracemi nasazují všemu korunku, tedy roh. Sejmi jednorožce má prostě svůj originálno-labilno-infatilní osobitý a nepřehlédnutelný design.

Lovu jednorožců (a prasorožců) se účastní několik nebojácných povolání, za které můžete hrát. Třeba čaroděj, princezna nebo šaman se svými specifickými schopnostmi a sadou karet. Lov probíhá velmi jednoduše. Na stůl se vyloží čtyři lovená ubohá stvoření, o které se bude "bojovat". Každý hráč má v ruce stejnou sadu karet lovu s čísly 0-4. Ty v průběhu kol tajně rozdělujete mezi vyložené jednorožce. Kdo má největší součet čísel, vyhraje lov.

Jak sami uznáte, to nezní až tak zábavně. Proto také ke každému paroháči můžou hráči přikládat takzvané karty pastí. Ty se spustí na konci fáze lovu a můžou naprosto otočit výsledek. Například nejvyšší součet se nepočítá, a vítězem je hráč s druhým nejvyšším součtem. To a podobně šílené zvraty dělají hru více nahodilou, ale i více zábavnou.

Odhadnout kdo, kde a jakou past položil, je o schopnosti blafovat a rozpoznat blafování. Bez zapojení tohoto prvku bude pro vás hra čistě o náhodě. Pokud tedy plánujete ulovit dva zelené jednorožce, nakonec pravděpodobně ulovíte jednoho růžového. Cílem je nasbírat (ulovit) co nejvíce jednorožců nebo konkrétní sady a získat za ně vítězné body. Hra končí po čtvrtém kole a hráč s nejvyšším počtem bodů se stane nejužitečnější lovec prdících jednorožců. Párty hra je prý hratelná od třech hráčů, ovšem ta pravá zábava graduje nejlépe v plném počtu. Kvůli dost bláznivému tématu, které se nebere příliš vážně, a naprosto jednoduchým pravidlům, je vhodná na párty a akce všeho druhu.

(Prdící) jednorožce bych nejlépe přirovnal již ke zmíněným Výbušným koťátkům. Podobnou zábavností, hratelností i tím, že jim to bude nejvíce slušet v prostředí mezi dospělými uvolněnými dobrým pitím. Naopak si nedokážu představit zákeřně blafovat, házet si pasti pod nohy a lovit roztomilé tvory v rodinném kruhu po dobrém nedělním obědě. Pokud tedy zrovna nebyl na oběd marinádový jednorožec na smetaně s houskovým knedlíkem a jako příloha cukrová vata.