recenze - DOMINION: TEMNÉ ČASY

25.07.2019

Dominion pro mě vždycky býval zárukou skvělé zábavy, ukázal mi svět deck buildingu a tenhle herní mechanizmus je dodnes jedním z mých nejoblíbenějších. Pak ale přišly modernější a rychlejší hry jako Star Realms a Hero Realms, zamiloval jsem si Ascension a chudák Dominion šel stranou. Vracel jsem se k němu spíše kvůli pěkným vzpomínkám. Ale všechno by mohly změnit Temné časy a opět přinést světlo...? Ježiši, zase jsem se do těch klišé zamotal. :)

S krabicí se to má podobně jako u původní hry, máte tady český a slovenský návod, hromadu karet a perfektní insert, kam je můžete roztřídit podle jednotlivých typů. Karet je 500 a na třídění jsem se těšil, protože původní Dominion jsem měl z druhé ruky, a tak si to tenkrát někdo užil přede mnou.

Pustil jsem si svůj oblíbený fotbálek a za půl hodinky měl hotovo. Během toho jsem si stihl i prohlídnout akce na jednotlivých kartách. Důležité je asi zmínit, že Temné časy nefungují jako samostatná hra a k hraní potřebujete původní Dominion.

Na chvíli se zastavím u zpracování. Ilustrace na krabici mě nijak neuchvátila, ale obrázky na kartách jsou moc povedené a zapadají do světa Dominion. Horší je to s tím nevkusným logem na rubu karet, které ale musí logicky odpovídat původní hře. Škoda, že autoři nebyli hned na začátku nápaditější, rub 25 let starých MtG mi přijde pěkný i dnes.

Návod obsahuje jak popis novinek, tak i možnosti, jak hru kombinovat se základní hrou či některým z předchozích rozšíření. Je v nich spousta příkladů a popis partie, který nováčkům určitě moc pomůže. Na žádnou složitost jsem nenarazil, oříškem by mohly být některé kombinace karet, ale to uvidíme až při samotném hraní.

K přípravě hry tedy budete potřebovat i původní krabici Dominion, takže pokud byste hru někam přenášeli, počítejte s větším nákladem. Karty království z obou verzí pak můžete kombinovat, a to buď dle doporučení na poslední straně pravidel, dle vlastního uvážení nebo můžete kouknout na net, kde najdete spoustu dalších kombinací prověřených fanoušky hry. V pravidlech jsou hned dva "scénáře", které využívají čistě karty království z rozšíření Temné časy a asi bych na začátek volil právě tato dvě nastavení. Karty z původního Dominionu už známe nazpaměť, ale u těch nových jsme při prvních hrách doslova těkali očima, textu je na nich požehnaně. S každou další partií ale budete čím dál lépe vědět, po které kartě během nákupu sáhnout.

Karty útočišť:

Tři Statky z počátečního balíčku nahradíte kartami Chýše, Vylidněné město a Zpustlý statek. Tohle dost ovlivní začátek celé partie, kde vám dříve jen "překážely" tři bodovací karty, protože útočiště přinášejí akce už do prvních tahů.

Karty ruin:

Ruiny jsou jakási nepříjemnost, která je tady od toho, aby zabírala místo ve vašem balíčku. +1 Akce, nebo +1 Měďák, to prostě (hlavně v pozdější fázi hry) nepotřebujete a nezbavíte se jich ani za pomoci soupeřových rytířů.

Karty rytířů:

Pro mě osobně asi nejdůležitější novinka. Rytíři do hry přinášejí tolik vytouženou interakci mezi hráči. Můžou vaše soupeře připravit o zajímavé karty, což je jejich společná schopnost a zároveň má každý rytíř ještě jedinečnou vlastnost. Bez rytířů už Dominion nehraju.

Jak to shrnout? Novinek je tady dostatek, ale i tak jsou Temné časy přesně tím rozšířením, které se vám vyplatí až ve chvíli, kdy budete mít původní hru důkladně zahranou a začnete cítit potřebu nových karet.

Petr 


Odebírat a komentovat nás můžete na našem facebooku