recenze - WHALES DESTROYING THE WORLD

12.03.2019

Představte si, že si jdete takhle ráno do obchodu pro 10 rohlíků a 20 deka točeného, a nad hlavou na nebi vidíte plachtit hejno kytovců. Laserem z tlamy půlí nebohé človíčky i celé budovy. Navíc vaši sámošku provrtal narval se svým přerostlým špičákem, a vy už víte, že se dnes nenasnídáte. Tohle není fikce, ale reálný svět, aspoň ve hře Whales Destroying the World.

Dosti praštěné téma, ideální pro filmovou adaptaci natočenou nadaným režisérem Corbittem, si ti kluci z Time Slug Studio vymysleli do své nejnovější karetní hry. Jestli osloví i dostatek praštěných lidí, si zkusili na Kickstarteru. Úspěch byl předem zaručen :)
Projekt byl zafundován, a hra by měla vyjít okolo května tohoto roku.

Více o kampani včetně zajímavého rozhovoru napsal Petr zde. Pro upřesnění ještě zopakuji pravidla: Náhodně se rozeberou role velryb a superhrdinů. Zatímco velryby vyhrají, když před sebou vyloží kompletní sadu velryb (tzn. tři barvy po dvou kartách), superhrdinové zase potřebují k vítězství svou sadu (tři superhrdiny). Ovšem je úplně jedno jaký hráč tuto sadu vyloží, i kdyby to měla být velryba. Předávané karty a role jednotlivých hráčů jsou samozřejmě tajné.

Hlavními pilíři karetky jsou tedy sbírání setů, tzv. "set collection" a blafování. Nejzajímavějším momentem je pak "darování" karty soupeřům. Jelikož je tohle jediný způsob jak získat nějakou kartu. Pokud se vám hodí karta, kterou jste si právě lízli z balíčku, nezbývá vám nic jiného, než ji nabídnout soupeři doufajíc, že ji pravděpodobně odmítne. Prostě použijete svých blafovacích schopností.

Od roku 1900 lidé ulovili a zabili kolem 3 milionů velryb. Populace některých druhů, jako například plejtvák obrovský, klesla až o 90% na současných několik tisíc kusů. Největší rozmach lovu probíhal v šedesátých letech, ale díky zákazů lovu velryb a zákonných kvót, začalo komerční velrybářství klesat. Některé státy, například Japonsko, porušují zákazy a stále loví kolem 400 velryb ročně pod krycím názvem "vědecké projekty".

Tak si říkám, jestli by si velryby nezasloužily alespoň na jeden den nějaké to ničeníčko lidského světa.

A jak se nám hra líbí?

Whales Destroying the World je lehká karetka, složená 60% z náhody, 30% z blafování a 10% z taktiky. Může vás zabavit na několik večerů u piva, ale chybí jí jistý aspekt, díky kterému bych se k ní stále vracel. A skvěle praštěné téma je málo. Na druhou stranu chápu, že cílem autorů nebylo vymyslet suprtrupr komplexní hru za šílené peníze, ale spíše "za málo peněz co nejvíce zábavy"

Ještě bych chtěl upozornit čtenáře, že recenzovaný kus je prototyp a ve finální verzi proběhnou určité změny (hra bude lépe vybalancovaná). O českou verzi se pak postará Blackfire.

Yarek, narval párek

4 z 5 Japoncům se tato hra nelíbí.