recenze - TRIOLET

29.07.2021

Máte rádi hry typu Scrabble? A štve vás vaše omezená slovní zásoba, jelikož poslední přečtená kniha byla někdy na střední? Tak zbystřete. Pokud vám to jde o něco lépe s počítáním, můžete zkusit vyměnit písmena za čísla. Dnešní recenzovaná hra Triolet vám takovou možnost nabízí.

Triolet je novinkou Albi v edici Mozkovna, což jsou strategické hry, u kterých je předpoklad, že zapojíte mozek a budete přemýšlet. Což může být pro některé nepříjemné. Ve skutečnosti je Triolet reprint třicet let staré stejnojmenné klasiky. Na herním plánu podobném Scrabblu umisťujete destičky s čísly do řádků či sloupců po třech. Vašim úkolem je tato čísla sčítat a obodovat. Hráč s nejvyšším počtem bodů se na konci hry stane Mistrem Mozkoborcem.

Jednoduchý princip alá Scrabble znamená, že připojujete jednotlivé destičky k sobě na hrací plán a skládáte z nich Tria, respektive Triolety. To jest součet tří destiček v řadě roven přesně patnácti. Ani o jeden více, ani o jeden méně. Za takto položenou trojici získáte navíc bonusové bodíky. Pokud nemáte zrovna tři vhodné destičky, stačí vyložit aspoň jednu nebo dvě, aby se neřeklo. Body totiž získáte za každou z nich.

Design a grafika se drží jednoduchého retro stylu, který vás nejspíše nijak neoslní. Tucty plastových figurek příšer tady samozřejmě nenajdete. Potěší vás alespoň dřevěné stojánky, destičky s čísly a pytlíček, ze kterého si čísla náhodně taháte. Herní plán má na sobě několik bonusových políček. Například pro násobení bodů, nebo pro dva tahy za sebou. Nejzajímavějším designovým prvkem je úvodní fotka na krabici, podobná fotkám tady na Deskologu :P

Triolet jednoznačně nepatří do moderních deskových her. Naopak, je to stará klasika ověřená časem. Narozdíl od Scrabblu má tu výhodu, že se nebudete přít, jestli nějaké slovo existuje ve slovníku. Součet patnáct je prostě patnáct a přes to vlak nejede. Bohužel, musím ale vytknout absenci nějakých bločků a tužtiček pro zapisování bodů. Sčítání a zapisování bodů vás totiž provází každý tah po celou hru. Bez papíru a tužky prostě nelze hrát (pokud nejste geniální autista). O to více tenhle nedostatek zamrzí.

Ryze strategická hra s čísly vám pár mozkových závitů určitě zahřeje. Zvlášť v pozdější fázi, kdy je hra rozvinutější a poskytuje větší množství kombinací. Jestli vás baví Scrabble a občas se k němu vracíte, Triolet pro vás může být vhodnou alternativou, pro mě osobně o něco lepší a hratelnější.

Hodnocení designu: 6/15
Hodnocení hratelnosti: 11/15