recenze - STEZKY TUKANŮ

28.02.2021

Který pták neumí skoro lítat a hodně kadí? Správně, je to tukan. Tukani volně žijí pouze v oblasti Amazonie a na Tukaních ostrovech. Že jste o takových ostrovech nikdy neslyšeli? Nevadí, po dnešním článku budete zase o něco chytřejší.

Na ne příliš známém tukaním souostroví se vyskytuje spousta známek prastarých civilizací. Ty jsou rozprostřeny po ostrově v těžce dostupném terénu. Místní domorodci by rádi spatřili co nejvíce atrakcí po svých dávných předcích. Vašim úkolem bude nalézt nejvhodnější stezky a propojit co nejvíce domorodých vesnic s atrakcemi. Pokud se vám navíc podaří propojit mezi sebou i vesnice, získáte nějaké ty bodíky navíc. Ten nejlepší z hráčů pak získá trofej tukaního zobáku a může dvakrát zakrákorat.

Stezky tukanů je letošní novinkou v našem českém háji. Překladu se nebojácně chopili borci z MindOKu. A určitě to zvládli levou zadní. Tukani jsou malou, jazykově nezávislou hrou. Obsahuje pětapadesát karet, osm tužek a blok listů. A samozřejmě kvalitně přeložená pravidla. Jedná se o zakreslování čar na papír a jejich propojování s cílem vybudovat síť stezek. Partie trvá okolo patnácti minut, tak nebudeme zdržovati. Ostrouhejte si tužky, nakrmte vaše ptáky (jestli nějaké máte) a otočte první karty.

Každý hráč dostane herní list s ostrovem na zakreslování cest a ikeackou tužtičku. Na oboustranném listu jsou zakresleny dva ostrovy. Jeden menší petite a druhý větší grande. Oba jsou složeny ze čtyř různých prostředí (voda, poušť, hory a tráva). Na kartách je vyobrazeno vždy jedno z těchto prostředí. Na začátku kola se odkryjí dvě karty se dvěma prostředími. Tyto dvě sousedící políčka pak spojíte čarou a máte první začátek stezky. Nutno dodat, že čáry nemusí ihned na sebe navazovat.

V průběhu hry si zaznamenáváte získané body za různá propojení, a na úplném konci vše sečtete. Může to být za dvě vesnice, každá na opačné straně ostrova. Nebo vesnice s určitým symbolem. Pokud propojíte více stejných symbolů, malá odměna vás nemine.

Dva různě velké ostrovy a bonusové kartičky za první propojení vesnic či artefaktů poskytuje hře aspoň trochu variability. Co se týče náhody a štěstí, zamíchané karty s prostředími nelze nijak ovlivnit. Je ale znám přesný počet každého prostředí, a tak i Rain mani si přijdou na své. Výhodou je jednoduchost pravidel a rychlost partie i při hře až v osmi hráčích! Nevýhodou slabá interakce mezi hráči - tou je pouze závod o získání bonusových kartiček za první propojení vesnic či artefaktů. Jinak si každý "hraje na svém písečku" (ostrově).

Stezky Tukanů je jednoduchá hra vhodná pro více hráčů i nehráčů. Připravená na stole a naučená za pár minut. Navíc se vám neuškvaří mozkové závity a jen si zlehka užíváte, v poslední době oblíbený, flip-and-write žánr. Čekajíc na to, až vám konečně přijdou karty voda-poušť a vy můžete všechny stezky propojit! KRÁÁÁ KRÁÁÁ!

Odebírat, tukanovat a komentovat nás můžete na našem facebooku