recenze - GOD OF WAR: KARETNÍ HRA

26.12.2019

Minule jsme tu měli recenzi na deskovku vycházející z počítačové hitovky League of Legends, a dnes tu máme obdobnou předělávku konzolového boho-bijce alias Kratose ze hry God of War. Jestli taktéž získá naše maximální hodnocení s trofejí, se dozvíte na konci článku (jak jinak).

God of War (GoW) je kooperativní karetní hra pro 1-4 hráče. V roli hrdiny jako je Kratos, Loki, Atreus nebo Mimir se postavíte proti bossům a gigantickým monstrům. Přežijete přicházející Ragnarök nebo-li největší bitvu mezi bohy a jejich démonickými protivníky, kteří se jim nebojí postavit od cesty? Odsekenete jim sekerou hlavu a vystřelíte šíp rovnou do řiti? Omlouvám se, nechal jsem se trochu unést. Necháme raději tyhle příběhové omáčky ležet a koukneme do krabice.

"Kde je to dříví?"
"Kde je to dříví?"

Vydavatel her CMON nenechal nic náhodě a licencované hře od Sony pořídil slušivý kabátek. Plnohodnotný funkční insert není překvapením, a to ani kvalitní karty. Překvapí vás možná kartonové figurky místo oblíbených plastových, ale aspoň víte, že vydavatel myslel i na vaše peněženky. Bez speciálních žetonů a označovačů se asi neobejde většina her, stejně jako bez kostky. Ta ovšem hraje jen proti vám - je totiž "nepřátelská". Nejvýraznější jsou sady velkých karet lokací, které se rozkládají vedle sebe, čímž se vám naskytne scenérie s úkoly, monstry a ostatními důležitými blbinkami.

(Pozor. Při tisku hry se vyskytly dvě známé chyby. Správná podoba je k dispozici zde)

M.I.L.F.
M.I.L.F.

Není lepšího hrdiny k souboji proti bohům, než je Kratos. I tomu se ale hodí pár rukou (zbraní) navíc. Proto můžete hrát jak ve více hráčích, tak i v sólo variantě. Každý hráč má sadu základních karet pro boj na blízko, na dálku a takové multifikátory. Během kol získáváte vylepšené karty, kterými si doplňujete balíček a abrakadabra - máme tu malý deckbuilding. Útočit na cíle ve scenérii můžete jen ve sloupci, kde stojí vaše figurka hrdiny a opět abrakadabra - máme tu škatule, hejbejte se :) To vše se opakuje dokud neprojdete pár lokací a neporazíte finálního bosse A NEBO nedostanou všichni po papuli a nepůjdou spát.

Vyber si jednu a zapamatuj si ji.
Vyber si jednu a zapamatuj si ji.

Jednotlivé scény jsou rozdílně náročné a je zapotřebí zvolit pokaždé jinou vhodnou strategii. Jednu zdoláte levou zadní a jinou nezdoláte ani pravou přední. Při hraní klasické i sólo varianty nastala spousta nejasných situací, které nebyly v návodu dostatečně objasněné. Vzpomněl jsem si na karetku od CMON Bloodborne se stejným problémem. Na tomhle by mohli kluci ze CMON konečně zapracovat.

Mechanika karet scenérie je vskutku originální a určitě nejzajímavějším prvkem hry. Každá karta je oboustranná a jejich postupným otáčením se dostáváte k úspěšnému dokončení úkolů. Odvrácená strana těhle deseti scénářů, které najdete v krabici je jejich nízká znovuhratelnost. Pokud zdoláte všechny úkoly a porazíte všechny bosse, jakou budete mít motivaci k opětovnému hraní, když je hlavním pilířem hry výzva kooperativně pokořit všechny lokace? 

Tohle není internetový troll, ale ten "opravdový".
Tohle není internetový troll, ale ten "opravdový".

V posledním odstavci by mělo být sumárum, ale vy ho prý stejně nečtete. Místo něj vám popřeji do nového roku. Život je krátky a každý další nový rok ho dělá ještě kratším. Takže krásný nový rok a řekněte sbohem tomu starému z vašeho krátkého bídného života!

BOY!

Yarek, the párek

Hodnocení designu: 3/5
Hodnocní hratelnosti: 3/5


Odebírat a komentovat nás můžete na našem facebooku