recenze - ECHOES: HOUSLE

02.05.2024

Je to už pár měsíců, co jsme se podívali, nebo lépe řečeno jsme si poslechli jednu z her ze série Ozvěny. Příběh o prokletém prstenu byl až překvapivě promyšlený a hra si od nás odnesla poměrně vysoké hodnocení. Nebudeme to zdržovat, dneska tady máme další díl s názvem Housle a jak název napovídá, tentokrát bude téma hudební.

Co taky lepšího vymyslet pro potřeby audio hry, než zápletku založenou na hudebních motivech. V krabičce opět najdete sadu destiček s označením kapitoly, karty s předměty a kromě toho už jen stručný návod. Karty jsou sice pěkně ilustrované, ale nepoužitelné bez doprovodné aplikace. Tu si můžete stáhnout jak z Applího tak Gooogle obchodu do vašeho telefonu. Aplikace je opravdu vyladěná, ale samozřejmě jsem ji netestoval na jiných modelech telefonů, než na mém stařičkém iPhonu, takže třeba mám jen velké štěstí. Aplikace k hrám od Ravensburgeru jsou ale vždy velmi profesionálně zpracované a platí to i pro český dabing, kterého jsme se dočkali třeba i v případě Vlkodlaků za Úplňku, včetně rozšíření.

V aplikaci si zvolíte scénář Housle a už si můžete poslechnout krátký prolog. Příběh nás zavede do Vídeňského divadla Burgtheater roku 1788, kde máme za úkol vyřešit hned dvojnásobnou vraždu. Na pozadí všeho řádí povstalecká skupina s poetickým názvem Ohniví havrani. Její příznivci se začínají objevovat po celé zemi, povstalci přepadávají dodávky zásob pro císařské vojáky a pomyslnou špičkou ledovce je pak už zmiňovaná vražda. Tohle všechno se dozvíte už v samotném prologu a zbytek je jen na vás. Respektive na vašich dedukčních schopnostech.

Opět si na stůl rozložíte všechny destičky a karty, ze kterých budete postupně skládat kapitoly a z kapitol pak vytvářet kompletní příběh, tak jak se stal od úplného začátku až do konce. Nebo lépe řečeno tak, jak jej autoři zamýšleli. Za každou destičkou a kartou se skrývá jeden zvukový úryvek představující část příběhu. Jak už jsem zmiňoval, nechybí ani profesionální český dabing, ale důležité je pozorně poslouchat celý zvukový podkres. To platí i pro hudební ukázky, i díky nim nám obtížnost 4/5, která je uvedena na obalu, přišla doslova pekelná.

Oproti předchozímu Prstenu jsme luštěním příběhu strávili skoro dvojnásobek času, bylo to i z důvodu, že jsme zkrátka nechtěli udělat ani jednu chybu, což se nám nakonec bohužel stalo. Na konci nás ale, po úspěšném složení celého příběhu, čekal zasloužený pocit zadostiučinění. Můžu tedy hru s klidným svědomím doporučit? Já nejsem žádný velký fanoušek únikových a detektivních her, ale tohle provedení mě prostě baví. Ideálně ve dvou si otevřete lahev vína, uděláte si pohodu a pak už jen posloucháte zvuková vodítka a diskutujete o tom, kdo by mohl být vrah a jaký byl jeho motiv. Po dohrání vám nezbývá, než hru darovat nějakému známému, se kterým pak můžete celý zážitek probrat. To samé udělá on a třeba se k vám hra někdy vrátí, pokud ne, možná vás nemá nikdo rád. :)

Série echoes mě zatím v obou případech, které jsem měl možnost vyzkoušet, přesvědčila o svých kvalitách. Aplikace, zvuková stránka včetně skvělého dabingu a zajímavý příběh, to všechno má Ravensburger opravdu pěkně vyřešeno. Housle navíc představují slušnou výzvu, ale i tak bych vám doporučil nejprve sáhnout po jednodušším a hlavně levnějším Prstenu, který teď pořídíte za nějaké dvě stovky.