recenze - DOMINION: INTRIKY
Nedávno jsme se podívali na Temný kraj a dojali se nad tím, jak pěkné časy to byly, když u nás vycházel Dominion. Z těch osmi krabic, co v Albi vydali, aktuálně koupíte asi už jen čtyři a nevypadá to, že by se chystalo něco dalšího. Než se tedy z českého Dominionu stane sběratelská záležitost, podíváme se na další, tentokrát samostatně hratelné rozšíření, Intriky.
Krabice je uvnitř stejná jako u Temého kraje i původního Dominionu, takže vás opět čeká roztřídění karet podle typu. Tohle je věc, která mě nikdy neomrzí a mohla by o tom vyprávět moje sbírka Magiců, která už tak pětkrát prošla kompletním přeskladněním.
Kromě karet v krabici najdete sadu návodů, konkrétně pravidla Dominion a rozšíření Intriky. Tohle je hlavní rozdíl oproti Temnému kraji, Intriky jsou samostatně hratelné, takže tady máte vše potřebné pro plnohodnotnou hru.
Opět je tady možnost kombinovat sady karet z jednotlivých verzí, ale já se zaměřím na největší lákadla právě této krabice. A vezmu to postupně a konkrétně:
Kombinované karty:
Karty bodů vám v balíčku většinou překážely, tedy hlavně ty s nízkou bodovou hodnotou, u kombinovaných karet se situace obrací k lepšímu, protože kromě bodového zisku na konci hry získáte i okamžité peníze, nebo dokonce akce do hry. Samozřejmě tomu odpovídá i pořizovací cena karty, takže musíte dobře zvážit, jestli si vyberete levnější zisk bodů nebo dražší kombinovanou kartu.
Důležitá pro tuto edici je pak karta "Vévoda", ta sice nepřinese žádný okamžitý zisk, ale na konci hry získáte bod za každé vévodství (karta se třemi body) ve vašem balíčku.
Výběr pokynů:
Na rozdíl od původní verze, najdete v Intrikách několik karet, u kterých nezískáte všechny "pokyny", ale můžete si vybrat jen jeden/dva, podle toho co říká karta. V takovém případě jsou karty logicky levnější a volba mezi +1 karta, +1 nákup, +1 akce, nebo +1 mince vám přinese nejedno strategické rozhodování.
Když o tom teď uvažuju, pokud byste volili mezi původní krabicí Dominionu a Intrikami, asi bych vám právě díky kartám s výběrem pokynů a kombinovaným kartám doporučil právě Intriky.
Maškara:
Oblíbená karta, kterou najdete hned v první doporučené sadě karet království. Možná díky ní dostala tahle verze podtitul Intriky. Pokud někdo Maškaru vyloží, každý hráč zvolí jednu kartu z ruky a pošle ji hráči po své levici. Zahrání vám může pomoct se zbavit slabé karty a dopřát ji soupeři, ale dokáže to být i zákeřné, pokud máte v ruce jen provincie a zlaťáky. :) Spíše než o strategii se tedy jedná o jakousi rošádu, která vám při troše smůly může narušit váš vypiplaný balík.
V krabici najdete tři doporučení pro sady karet království, plus další tři v kombinaci s původní krabicí Dominion. Jelikož si Dominion nejraději zahraju v hospodě u pivka jako dvojkovku, původní sadu už mám ohranou, tak Intriky považuju za nejlepší volbu, abych s sebou nemusel tahat dvě krabice jako u Temného kraje. Ok, sady si můžu připravit doma, karty dát do pytlíku a žádné krabice řešit nemusím, ale na to nemám dost velký pytlík. :)
Pokud už vlastníte původní Dominion, sáhněte raději po rozšíření Temný kraj. Pokud ale zatím po Dominionu jen pokukujete, doporučím vám spíše Intriky jako funkční samostatnou hru. Navíc si je můžete zahrát až v šesti lidech.
Petr
Odebírat a komentovat nás můžete na našem facebooku