recenze - DIVOČINA

04.02.2021

Neustále se utvrzujeme v tom, že malých karetek není nikdy dost. Hra, kterou si strčíte do kapsy, abyste pak ve vhodnou chvíli mohli vítězoslavně překvapit všechny kamarády u stolu ve vaší oblíbené hospodě.

• "Koukejte co jsem dneska donesl!"
  • "Divočina? Není to ta původní česká hra?"
  • "Ano"

Karty, český a slovenský návod, to je vše, co v malé krabičce najdete. Nic víc k hraní nepotřebujete. Hned mě upoutaly krásné ilustrace na jednotlivých kartách, ty má na svědomí, stejně jako celou hru Michal Peichl. Každé z osmi mýtických monster pojal autor opravdu velkolepě a to rovnou ve třech (samčí, samičí a alfa) verzích. Popisky a ikonky na kartách jsou přehledné, na druhou stranu bych tady spíš uvítal nějakou fantasy stylizaci.

Pravidla se povedlo vměstnat na jednu stránku a ta druhá pak obsahuje přehled efektů jednotlivých monster. Pochopit samotný průběh hry je tedy otázkou několika minut.

Na začátku partie obdrží každý z (tří až pěti) hráčů pět karet, které budou představovat jeho úvodní sbírku monster. Ve svém tahu pak máte dvě možnosti. Buďto vyložíte kartu/sadu karet, nebo líznete kartu z dobíracího balíku. Sadou karet jsou míněny dvě karty (dvojice), nebo tři karty (stádo). U každého typu monster najdete na kartě sadu tří efektů, a to, který efekt provedete, závisí právě na počtu vyložených karet. Čím víc vyložených karet, tím je efekt silnější. Monstra mají jakousi specializaci (vlastnost), takže například díky Leviathanovi si připojíte soupeřovy vyložené karty do svých sad, Devoraptor se zase zaměřuje na krádež karet ze soupeřovy ruky.

Skvělé je, že hned na začátku můžete mít štěstí a vyložit nějaké účinné stádo. Škoda, že je to podmíněno opravdu jen štěstím. Tohle se v průběhu hry a při vhodné kombinaci efektů trochu eliminuje, ale stejně, k Divočině je lepší přistupovat jako k chytré párty karetce, něž nějaké důmyslné strategické hře. Čím víc partií jsem odehrál, tím více jsem se v tom utvrzoval. Hráči se rychle střídají na tahu, můžete zapomenout na nějakou analytickou paralýzu. V podstatě je to taková přetahovaná o karty, protože na konci partie získáte body za vaše vyložené sady a to i v závislosti na kombinaci pohlaví (samec, samice, alfa).

Asi nejvíc musím ocenit perfektní ilustrace na kartách, je vidět, že jsou monstra autorovou srdcovou záležitostí. Hra Divočina bohužel nebude mou srdcovou záležitostí. Velký vliv náhody pro mě zabíjí docela zajímavé kombinování vyložených karet, kdy ve čtyřech hráčích máte ke konci partie stůl doslova posetý monstry.

ps: Naštěstí znám někoho, komu hra sedla a pěkný dárek mu udělá radost. :)