recenze - ČAKRA

04.11.2021

Pokud chcete mít stejně spokojený a harmonický život, jako třeba pan Okamura, je důležité mít v rovnováze a harmonii všechny vaše tělesné čakry. Deformace této rovnováhy může způsobit nemoci, špatné životní situace nebo prostě srajdu. V dnešní recenzované hře si vyzkoušíme, jak energie mezi čakrami rotuje a mění směr, dokud nenalezne tu dokonalou harmonii.

Ať už jste nebo nejste příznivci hinduistických praktik (teď nemyslím Kámasútru vy nadrženci), nelze hře upřít perfektně propojené téma s herním designem. Energii v podobě drahokamů přesouváte přes jednotlivé čakry do daných pozic podle barev. Červenou energii do červené čakry, modrou do modré atd.. Tradičně jsou jednotlivé čakry pojmenované jako Sahasrára nebo Svadhišthána. My ale raději zůstaneme u rozdělení podle barev :) Černou negativní energii se snažíte vypudit z těla. Herně to znamená přesunout ji mimo všechny barvy do nejspodnější oblasti.  Při meditaci zase zvažujete a přemýšlíte nad svou strategií. Vítězem se stává ten, který nejlépe sladí čakry a zharmonizuje svůj vnitřní klid. I když s tím vítězstvím si ještě počkejte.

Pravidla jsou relativně jednoduchá a naučíte se je během kávičky. A než sníte zákusek už budete mít rozehráno. Každý si vybere hráčskou desku a pět žetonů inspirace. Do textilního pytlíku hodíte od každé barvy tři kamínky energie (pro každého hráče) a máte téměř připraveno. Kamínky náhodně taháte z pytlíku na destičku, ze které si poté vybíráte jednotlivé barvy. Máte dvě možnosti. Buď je umístíte na začátek do bublin bhagjá, anebo je umístíte rovnou do jedné z čaker. Přímé umístění vás ovšem stojí drahocenný žeton inspirace, který si tím dočasně zablokujete. Ve svém tahu pomocí akcí posouváte jednotlivé energie mezi čakrami nahoru a dolů. Na výběr máte z osmi polí akcí. Například jedním kamínkem o tři čakry dolů, nebo naopak se třemi kamínky o jednu čakru dolů atd. Taktikou tedy je vhodně manipulovat s kamínky a zaplnit s nimi čakry stejné barvy. Hra končí ve chvíli naplnění pěti barev.

Grafický design hezky ladí s tématem a celkově působí něžným dojmem. Na výběr máte ze čtyř herních desek, které se liší kreslenou postavičkou v podobě jakési princezny alá Sofie První. Samozřejmě zde nechybí všechny odstíny pleti. Pro každého hráče je také vyhrazeno pět černých žetonů inspirace. Barevné plastové kamínky, respektive energie jsou společnou zásobou, která se při přípravě vloží do tyrkysového pytlíku a postupně vykládá na společnou lotosovou plochu. Vše je zharmonizováno do jemných tónů s hezkými prosvitajícími čakra barvami. Není divu, že se na designu podílela ilustrátorka se svým ženským stylem.

Čakra nás hned za začátku doslova okouzlila svou vizáží a dokonalou harmonií. Jednotlivé partie jsou sami o sobě příjemný relaxem, u kterého si rozhodně nezavaříte hlavu. Pravidla jsou lehká, jak letní vánek a hratelnost jakbysmet. Bohužel, právě zde vidím vážnější negativní čakru. Po iks odehraných partiích zjistíte, že se za hezounkým vzhledem skrývá, respektive neskrývá žádná hlubší strategie. I když máte k dispozici několik akcí pohybu kamínků, se schopností inspirace je kamkoliv umístit, možnosti jsou přesto velice omezené. Ať se budete snažit sebevíce, žádnou dokonalou, jedinečnou a geniální taktiku proti soupeřům prostě nevymyslíte. Všichni hráči jsou jaksik v rovnováze a většinou rozhodne to klasické štěstí.

Pět dokončených čaker sice určí konec hry, ale ne už vítězství. Každá barva je totiž jinak bodově ohodnocena a celkové dosažené body zjistíte až na úplném konci po sečtení. Může se tedy stát, že nejvíce vítězných bodů získá úplně jiný hráč. Což naštěstí vůbec nevadí. V Čakře totiž nikdo nevyhrává ani neprohrává. Hráči pomocí bodů pouze dosahují různých osobních úrovní naplnění. Za mě moc sympatické řešení. Udělám si čaj z levandule a heřmánku a připravím další partii. Vy se zatím zharmonizujte do příští recenze.

Namasté.